Monday, November 21, 2016

Tips Moden Untuk Dapatkan Kulit Wajah Cantik


1. Basuh Wajah Dengan Air Beras
Wanita Asia khususnya di Jepun dan Korea menggunakan air beras untuk mencuci muka mereka. Menurut pakar, ia adalah salah satu rahsia yang terbaik untuk mendapatkan kulit licin, lembut dan segar malah air beras mudah untuk disediakan. Air beras mampu melembutkan kulit wajah kerana mengandungi antioksidan dan vitamin E. 
Sumber : Google

2. Shea Butter
Shea butter bukan sahaja menyerap ke dalam kulit malah ianya membuatkan kulit lembut dan terhidrat, tetapi juga mempunyai ciri-ciri penyembuhan yang anda akan suka jika anda mempunyai kulit terutamanya kasar atau kering. Selain menghidratkan keseluruhan, mentega shea juga boleh mengurangkan kedutan. 
Sumber : Google

3. Rumpai Laut
Di China, lapisan daun rumpai laut diletak di wajah mereka untuk penghidratan dan faedah pengelupasan. Rumpai laut melembutkan dan melicinkan kulit di samping menghapuskan sel-sel kulit mati. Di Ireland, wanita di sana berendam dalam tab rumpai laut .Ia bertujuaan memberi manfaat pada kulit. Jika diamalkan, anda akan kelihatan lebih muda dan segar. 
Sumber : Google

4. Teh Rooibus
Di Afrika, kebanyakkan wanita menggunakan produk penjagaan kulit seperti losyen dan sabun yang diselitkan dengan teh Rooibos. Anda juga boleh berendam dalam tab mandi dengan uncang teh Rooibos 
Sumber : Google

5. Biji Kopi
Wanita Indonesia menggunakan biji kopi untuk mendapatkan kulit wajah yang lembut dan halus. Kafein dalam kacang membantu mengetatkan kulit supaya kelihatan licin dan segar. Malah, ianya mengeluarkan bau yang wangi dan lazat. 
Sumber : Google

No comments:

Post a Comment